Good Idea, Poor Result.

Autor: Peter Sádovský | 13.12.2019 o 11:00 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  759x

O tom kam patríme, či sa sami seba zbytočne nebojíme a že náš hospodársky úspech a vyššiu životnú úroveň musíme stavať na zdravom poznaní samého seba, ste si mohli prečítať v mojom prvom blogu. Teraz uvažujme o kus ďalej.

Good Idea Slovakia - nový branding Slovenska občasne na nás doma srší z médií a v spojitosti s rôznymi podujatiami alebo aktivitami. Úprimne, neviem koho nejako zásadne oslovila táto komunikácia a aké percento divákov alebo účastníkov pochopilo, o čo v celom koncepte brandingu Slovenska ide a v čom nám môže pomôcť. Predovšetkým nám doma, nie v zahraničí. 

Ale pozor!  Za konečným výsledkom, ktorým sa stala táto nová značka Slovenska, sa skrýva viacero hodnotných štúdií, vytvorených priamo alebo za pomoci zdatných a skúsených odborníkov z rôznych oblastí. Výsledkom týchto prác nie je len nové logo, ale výsledkom je správa. Správa s veľkým "S" (lepšie by sa mi sem hodilo slovo "Message"). Viete ktorá Správa ? Nuž problém je, že pokiaľ si štúdie so záujmom neprečítate, Správa sa k Vám doma veľmi nedostane. Tie štúdie sú o nás. O našich plusoch a mínusoch, silných a slabých stránkach, ktoré máme zakódované v hĺbke kostí, ale ktoré sa na nás aj stáročiami nalepili.  O našich ohrozeniach ale aj príležitostiach,  ktoré ešte len čakajú na to, aby sme ich využili. Analýzy sú výborné, odborné a nestranícke (ápropo, nájdete ich na web stránke Ministerstva zahraničných vecí). Škoda, že si nikto z vládnych dejateľov nedal tú námahu, aby nám ich obsah a ich výsledok  jednoduchým jazykom pretlmočil a trochu nám ich "natlačil" do hlavy.

Oficiálnou Správou je - veľmi  hutne povedané - že, Slovensko je krajinou s potenciálom, a našimi nosnými charakteristickými črtami sú vitalita, rozmanitosť, vynachádzavosť a svojráznosť. Súhlasíte? Ja áno, aj keď mi naskakuje husia koža z týchto zložitých slov a neviem ako by som ich vysvetľoval deťom v škole. Keď sme krajinou s potenciálom, znamená to tiež, že náš veľký potenciál ešte veľmi nevyužívame ? Vitalita - to je nejaký francúzsky šampón? Rozmanitosť beriem -  a nech je našim potenciálom na rozvoj a nie na glajchšaltovanie. Vynachádzaví sme neskutočne, čo my dokážeme s Eurofondami, to sa nepodarí hocikomu.  A svojrázni - tak to teda áno - hojahej ! 

Nuž, po preštudovaní analýz som pochopil správu inak.

Sme krajina ktorá má na viac. Ľudsky aj ekonomicky. Vieme sa obracať v ťažkých časoch a zapnúť naplno. Sme krajina kontrastov, ktoré by však mali byť našou výhodou a nie dôvodom na hľadanie ďalších Prečo nie a Ako sa to to nedá. Rozmanitosť by nás mala spájať a nie rozdeľovať. Sme kreatívni a vieme sa vynájsť aj v zdanlivo neriešiteľnej situácii. Sme trošku excentrickí, možno nie vždy uhladení a nie vždy radikálne priebojní ako väčšie národy Európy. Ale sme tu  a vieme sa presadiť svojou vlastnou cestou. A teraz nemyslím na presadenie sa u manželky v kuchyni pri varení kapustnice alebo u šéfa  v diskusii o mieste konania vianočného večierku.

Hovorím o hospodárskom úspechu. O našej ceste k nemu. O vysokej  životnej úrovni porovnateľnej so západoeurópskymi krajinami. O hľadaní a nájdení našej vlastnej cesty k zmene štruktúry hospodárstva, rastu jeho výkonnosti, rastu produktivity práce, celkove nadpriemernému hospodárskemu rastu, k vysokým dôchodkom, k plnému rozpočtu, k dobrému zdravotníctvu a školstvu.  

PS: ľahké to nebude, ale ideme na to. Nabudúce znovu k hospodárstvu. 

 

 

 . 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Komentár Zuzany Kepplovej

Republika si zaslúži hýčkanie a opateru

Do éry digitalizácie a automatizácie nás vedú páni, ktorí neovládajú ani telefón.


Už ste čítali?